Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.04.2012 18:49 - За ТВ рекламите
Автор: lostov Категория: Други   
Прочетен: 14253 Коментари: 23 Гласове:
8

Последна промяна: 08.05.2012 16:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image


Сигурен съм, че много се е изговорило и изписало за телевизионните реклами в родният ни ефир. Просто не мога да се стърпя да не споделя впечатленията си от абсурда, който се случва всеки ден, по няколко пъти на ден и така до пълно втръсване. И когато си мислим, че по-зле няма как да стане отново ни изненадват със свежи порции безвкусно-отвратително-гнусни реклами.

Като за начало искам да спомена Звукът. Този скандално силен звук от рекламите, който по най-брутален начин те изкарва от унеса на гледания от теб филм, сериал, шоу и т.н. (90 и нещо % от предаванията, които дават в т. нар. „праймтайм“ са пълен shit, но това е друга много обширна тема, която няма да застъпя тук; акцентът е върху рекламите). Значи както си се вглъбил в личната драма на лирическият герой изведнъж нещо гръмва и ти веднага осъзнаваш, че този Гръм оповестява началото на поредните 10-ина минути рекламно време, в което можеш да отидеш да пуснеш една вода, да отскочиш до хладилника за биричка и такива неща. По принцип никой не гледа реклами. Но излъчвани поне 2 пъти на всеки половин час няма как неволно да не изгледаш нещо от тях... по няколко стотин пъти в месеца!

Ако докато гледам филм по телевизията „волумето“ е да речем 15 (от 100 възможни), започнат ли рекламите аз съм длъжен да го сваля поне до поносимите 6-7 пункта, за да си осигуря едно по-спокойно съществуване в малкото ми свободно време в една типична делнична вечер.

 Не претендирам изчерпателност с примерите по-долу, просто споделям най-ярките безумия от екрана, които безцеремонно са се набили в главата ми.


Реклами за лекарства и козметика


Общо взето това са най-гнусните попадения на извратената креативност на съвременният фармацевтичен маркетинг. Мисля, че една от най-запомнящите се е онази, в която някакъв тип си мие зъбите и докато ги мие плюе някакви кървави плюнки. С всеки път плюнките стават все по-кървави докато накрая не си изплюва зъб!!! Та какво значи – ами ползвай нашата паста за зъби инак те грози съдбата на този клет беззъб човечец (те така или иначе не го показват и слава богу).

Представете си тъкмо сте си закупили нов телевизор, 40 инча, LCD... тържествено му ръгвате кабела за кабелната и сядате дружно цялото семейство да вечеряте и да гледате телевизия.. и ви изтипосат тази реклама... Аз лично веднага сменям канала.. просто не мога...

Нали сте забелязали, когато настане есен и зима заваляват рекламите за лекарства против грип, настинки и всякакви подобни състояния на тялото. И тогава се започват едни кашлици, едни сополи, едни кихавици – абе направо лошо да ти стане само докато ги гледаш. Да не говорим, че рекламите за лекарства против диария, запек, гъбички на краката, разранени венци, кариеси и т.н. са целогодишни!

Та значи навлизаме „в грипния сезон“ и се почва: „Това е една история за болка, страдание.. (аз бих добавил „и още нещо“) и т.н.“. Още със самото започване на рекламата (ти даже още се чудиш какъв ли ще е тоз ми ти продукт) те гръмко ти съобщават основните ключови думи „БОЛКА“ и „СТРАДАНИЕ“ ... WTF?! Разбираш ли, ти ВЕЧЕ си болен, гледайки тази реклама и единственото ти спасение е да си купиш лекарството.. няма начин – казаха го по телевизията – значи е вярно! Няма да ти рекламират нещо лошо я? А и е лекарство – как би могло да ти навреди?!

Има една друга, в която главните герои са отрицателни образи, нарисувани са и се казват „БОЛКА“ и „ТЕМПЕРАТУРА“, които са заобградили заплашително едно бебе, което аха-аха да се разплаче... Колко тъжно... Но тогава пристига майката на бял кон, победоносно държейки някакво лекарство в ръка, при което нашите главни герои просто се разтварят във възуха и денят е спасен за пореден път.

Друга реклама от серията „животоспасяващи“ е как една девойка бяга в дъжда, а по петите ѝ е някакво космато (доста жалко и смешно) чудовище, което я преследва най-вероятно, за да я разболее тежко. Но тъкмо, когато са ви се изправили косите от ужас, девойката се добира със сетни сили до най-близката аптека и си грабва съответната доза от въпросното лекарство. Резултатът? Чудовището безпомощно се свлича по витрината на аптеката и всичко вече е наред.

Аналогичен пример с преследване е една друга реклама, в която някакъв тип (или беше жена – не си спомням) го гони едно болнично легло... Защо ли? Ами за да го повали болен и да му е зле. Той обаче успява по някакъв начин да се добере до поредното спасение под формата на лекарство. Преди известно време имаше пък една, в която някакъв тип страда от проблеми с простатата и един писоар го преследваше, където и да отидеше – вкъщи, на работа, в ресторанта... абе направо да ти се допикае. В крайна сметка той си взима лекарството и всичко вече е наред.

Гъбички на краката. Поредният ордьовър от дневното меню на телевизионните реклами. На екрана се появява (представете си отново примера с 40 инчовото LCD) един гноясал, пожълтял, леко разкървавен с разранен нокът палец на крак В ГОЛЯМ ФОРМАТ – т.е. заема около 70% от екранното пространство на телевизора ви. Значи хрупам си салатката, гледам я тази реклама и се чудя къде ли да се издрайфам.

Друга черешка на тортата (понеже черешките и тортите са много) е как една двойка в ресторант бива залята с жълта боя от един жълт келнер докато им сервира полетите с жълта боя ястия. Те продължават да си говорят все едно нищо не се е случило. НЕ УСЕЩАТЕ КОЙ ВИ ЗАРАЗЯВА! Така гласи посланието на рекламата за ваксина против хепатит. Направо да ти се прииска целият да се набодеш с инжекции (или каквото там е) против хепатит A, B, C, D, E… ей така за всеки случай! А и идеята с жълтата боя е доста въздействаща – представете си как тази зловонна, жълтеникава гняс наречена ХЕПАТИТ ви заразява и поглъща. Единственото спасение е ТАЗИ ваксина – няма друг начин.

Страхът винаги е движел човечеството в някаква посока, а в днешно време бива доста умело използван чисто и просто за едната печалба. Чиста работа – показваш на човек неминуемите ужасяващи последици от тази и тази болест и предлагаш НАЙ-ДОБРОТО (а според тях може би единствено?!) решение – това и това лекарство вземи и отново човек се почувствай ти!

Доста са ми смешни рекламите за дезодоранти, които траят 72 часа!!! Това значи ли, че аз 72 часа мога преспокойно да не се къпя..? Ами да, няма смисъл – нали действа цели 72 часа. Обикновено дават млади и атлетични момичета и момчета облечени в спортни екипи как тичат през някакви пустини или правят салта от ръба на някаква надвиснала над лазурното море скала. 72 часа бате, скачай, тичай, к‘вот искаш прави – чак след 3 дена можеш пак да се окъпеш.

Дамски превръзки – с крилца, без крилца, ръчни, автоматични – всякакви за всякакви типове женски органи. Е, все пак не можем да минем без тях. Ясно е, че са необходими. А и без това отдавна вече сме свикнали с тях. Дет‘ се вика – калени сме! От 10-15 години гледаме как налятата в превръзката синя течност се превръща в гел. Веднъж си помислих каква ли ще е реакцията ако направят реклама с червена течност? Ей тъй за ташак! Хрумна ми веднъж докато си мажех филия с лютеница.

МАРСИАНЦИвитамините, маскирани едва ли не като бонбони са насочени към детската аудитория. Опаковките и кутийките са цветни и изрисувани с весели зелени извънземни човечета. Е как да не се нагълташ, кажи ми?! Виж ги к‘ви са готини! Неотдавна имаше някакъв скандал как някъде в едно училище в провинцията на децата раздали по една шепа марсианци без да им кажат по колко се взимат (а и как въобще ще даваш на деца повече лекарство или каквито и да било хапчета ей така да си имат за после?!) и повечето от тях просто ги взели всичките – по 5, 6, някои по повече... Резултатът бе болница за част от тях.

Ще завърша серията с реклами за лекарства и козметика с една смехория, в която някакъв тип си седи в кабината на върха на един кран и казва „О, не! Пак диария!“. Направо си представих как ще изплиска положението. Един вид – лайна в илюминатора. Смешна е и все пак ти предоставят някаква разновидност на лайното. Та дотук – все лайна!

Препарати

Предлагат ни какво ли не – и почистват какво ли не дълбоко в мрачните владения на микробите – от Великата Фаянсова Стена до Дълбините на Канала. А тези микроби все пак сеят „болести, диария и миризми зловонни“. Не вярвате ли? Ами самият слузест глистоподобен микроб от рекламата така казва. Представяте ли си в колко много тоалетни съществуват множество такива микро светове с тяхна собствена цивилизация и култура. Тук става въпрос за препарат за тоалетна, но ако си говорим най-общо за почистване на дома и хигиена на тялото мисля, че Тери Пратчет бе казал, че чиниите трябва да си измият преди микроорганизмите върху тях да са открили колелото.

Като цяло без значение от предназначението на препарата всички реклами са едни и същи. Най-нелепо оцапваш нещо с нещо мазно и лепкаво и изведнъж се появява мини тайфун и като джин от лампа изскача Мистър Пропър да ти почисти кочината. Или ако се лекьосаш с някакъв мазньоч винаги се намира наоколо някоя добра лелка тип заклета домакиня, която да ти пъхне дрехата в пералнята и да му сложи от „оня универсалния“ прах за пране.

А вие следите ли си пералнята за котлен камък? Мале, мале... видяхте ли колко много се натрупва. Че то цял скален масив се е образувал по тези ми ти тръби и прочее джунджурии в пералнята. Аз мисля, че няма дете от 6 години нагоре, което в днешни дни да не знае що е то котлен камък и има ли той почва у нас.

 

Храни

 

Няма да разисквам надълго и нашироко рекламите за бързо хранене, шоколади, чипсове и прочее боклуци. Боклуци са защото нямат абсолютно никаква хранителна стойност, предлагат се масово (на деца най-вече) и ни заливат отвсякъде. Не само, че нямат хранителна стойност ами и ти рушат здравето и портфейла.

„Отлееепяш, облиииизваш (пъхаш си го отзад) и изяждаш“ – преди време така рекламираха едни слепени бисквитки (разбира се без моето допълнение в скоби) – как едно момченце показва на баща си как се ядат въпросните бисквитки. А това, че компанията предлагаща тази марка е една от компаниите, които предлагат най-много такива боклуци в световен мащаб е друг въпрос.

Макдоналдс. Просто гледайте филма „Super Size Me ако не сте – много добре е обяснено. На мен пък ми е малко трудно да си обясня как така бих могъл да изкарам 20-ина лева ако си сваля шапката насред площад Славейков и запея „1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20.... „? Ако въобще някой ми се върже на оригиналната песен и ако въобще изкарам има-няма 2 лева няма да ги похарча в Макдоналдс.

Общо взето гореспоменатите ми доводи важат за всички подобни fast food заведенийца.

 

Банки, кредити, лихви, овъдрафти, лизинги, промоции

 

Като чуете банки и сигурно ви призлява – и с право. Но друго си е докато си пътуваш в автобуса и от задната седалка Татяна Лолова да те посъветва как един ипотечен овърдрафт ще ти дойде много добре. Някак си известното ѝ лице вдъхва сигурност във въпросната финансова институция.

Ами така де, вижте Лео (беше в един сезон на Биг Брадър) – веселото италианче, което по цял ден си вее гащите, купонясва до насита и какво ли не и като дойде време за наема? Ами отива в банката и там има срочен депозит – няма проблем. Хоп на депозита и аре пак шапка на тояга!

Повече от излишно е да се спомене как средностатистическият българин ще връща всички тези пари с лихва майка си и баща си до пенсия.

Доста нагла и безочна е рекламата, в която една млада добре облечена двойка разговаря с някакъв тип от автокъща и когато той им съобщава крайната цена от 19 000 и нещо лева за чисто нов автомобил марка еди коя си, те не могат да повярват на ушите си и невярващо го молят да не се бъзика с тях. Когато той потвърждава истинността на тази цена те все така невярващо преглъщат сухо (и си мислят как ли може да струва САМО 19 000 и нещо лева?! ТОЛКОВА МАЛКО?!?!). И си седи бай Пешо някъде в провинцията, люпи семки и сигурно си мисли, че има толкова много хора, които просто ей така решават да си купят нова кола, отиват в първата автокъща, бръкват се с 20 бона и си я взимат. А той накъде е тръгнал с неговата пенсия от 200 лева – явно е трябвало повече да работи навремето.

ПРОМОЦИИТЕ В ЛИДЛ ПРО-ДЪЛ-ЖА-ВАТ! Няма друг такъв магазин, който е перманентно в промоция и да не спират да ти го напомнят. Той даже е в промоция по рождение. Там всичко е на промоция – от кисело мляко до ролери, от ютия до сушеница и т.н. С ЕЙ ТАКИВА букви ни напомнят всеки ден как само при тях са най-качествените боклуци на най-ниски цени. Ама така сме в България – толкова много хора пазаруват там просто по необходимост, движи ги цената, качеството – „к‘вото дойде“ нали е евтинко.

 

Като за финал апел към всички „създатели“ на тв реклами

 

Че живеем в 21-ви век – живеем. Че чрез маркетинга се въртят милиарди – въртят се. Да, рекламното време е главният източник на телевизиите... Но хора, опомнете се – огледайте се какво става по света, какви са тенденциите, опитайте се да създадете реклама основана не на страх от разболяване, откъс от безвкусен сапунен сериал, а основана на нещо наистина оригинално, забавно, изненадващо, хитроумно, креативно, авторско. Реклама, която да ми е кеф, че я гледам и да искам пак да я гледам, а не да търся къде да си издрайфам червата при вида на изплют кървав зъб или да ме убеждавате как аз задължително ще се разболея щом настане зима.

 

И да завърша с нещо позитивно – ако ви е втръснало от истории за болка и страдание, знайте, че сезонът на дините наближава!




Гласувай:
8



1. анонимен - Никак не ми е приятно да видя този постинг;-)
12.04.2012 19:29
Точно възнамерявах да пиша по същия повод и сега какво? Ще се наложи да се оттегля.)
Отношението ми към рекламите е сходно, даже още по-негативно. Те произвеждат консуматорско общество, а на човек му е необходимо твърде малко, за да съществува.
цитирай
2. lostov - Ама не се оттегляй! ;)
12.04.2012 22:11
Преди да започна да пиша този постинг бях сигурен, че съществуват няколко десетки подобни писания за тв рекламите, но въпреки това си бях наумил да напиша това, което исках да споделя. Така, че направи го и ти. Нека това не те спира. Аз също съм спестил някои мои мнения за рекламите, но тогава постингът щеше да стане прекалено дълъг. И да - абсолютно се превръщаме във все по-консуматорско общество по западен модел.. за жалост.
цитирай
3. panazea - Рекламите са най-невинният метод за прехвърляне на пари .
12.04.2012 23:15
Всички го знаят . Защото можеш да си пишеш каквато си искаш сума.
Инвазията върху човешките същества обаче е нетърпима. Не само ,че гръмва и събужда блаженно спящия , но ни ги повтарят по пет пъти като на олигофрени . Рекламите са по-продължителни от филмите. Така искат окончателно да ни откажат от телевизия. Защото новините им са апокалиптични , филмите им са блудкави , а водещите лигави. Може би точно това им е целта , да ни откажат . А без зрители какво ще правят? ха ха !
цитирай
4. lostov - За инвазията си прав...
13.04.2012 00:09
panazea написа:
Всички го знаят . Защото можеш да си пишеш каквато си искаш сума.
Инвазията върху човешките същества обаче е нетърпима. Не само ,че гръмва и събужда блаженно спящия , но ни ги повтарят по пет пъти като на олигофрени . Рекламите са по-продължителни от филмите. Така искат окончателно да ни откажат от телевизия. Защото новините им са апокалиптични , филмите им са блудкави , а водещите лигави. Може би точно това им е целта , да ни откажат . А без зрители какво ще правят? ха ха !


Наистина е повече от досадно с цялото това повтаряне и ни обясняват като на олигофрени това и онова... Но не мисля, че целта им е да ни откажат от тв-то.. даже обратното - в техен интерес е ние да гледаме и да се зомбираме от тяхната помия. В Щатите например на всеки 15-ина мин има прекъсване за 15 минутни реклами!!!! Значи ако решиш да гледаш филм, който е час и половина си приготви 3 часа... Нещо ужасно е...
цитирай
5. анонимен - Anna
17.04.2012 12:35
и най-ужасна реклама: http://vbox7.com/play:16ddfad2b5

която ни заявява, че ако сме толкова смотани, че нямаме кинти да задоволяваме прищевки на децата си, и ако не сме склонни да вземем кредит за целта, значи сме мн лоши родители...
цитирай
6. lostov - Мани, мани
17.04.2012 12:39
анонимен написа:
и най-ужасна реклама: http://vbox7.com/play:16ddfad2b5

която ни заявява, че ако сме толкова смотани, че нямаме кинти да задоволяваме прищевки на децата си, и ако не сме склонни да вземем кредит за целта, значи сме мн лоши родители...


Ужас и безумие просто!!!!
цитирай
7. анонимен - По - гадно е и
20.04.2012 21:59
става въпрос за съзнателно манипулиране с различни цели - създатели на реклами използват най-новите открития в психологията, антропологията и нервно-лигвистичното програмиране http://www.dokumentalni.com/?p=754 плюс 25-кадър на Фишер.И нещата са ''по-дълбоки''
В началото на “Студената война” – 1947 г. - Алън Фостър Дълес – първият шеф на ЦРУ - заявява:
“Ние ще хвърлим всичкото злато на САЩ, цялата сила на САЩ за измамване и оглупяване на хората от социалистическия свят. Незабелязано ще подменим човешките ценности с фалшиви. КАК? Ще намерим единомишленици в тези страни и Русия. Ще разгърнем грандиозна по мащаби разложителна работа, ще изтръгнем социалната същност на литературата, ще насърчаваме автори, които втълпяват в човека култ към секса, насилието, садизма, предателството - тоест безнравствеността. Нужни са писания, осмиващи естествеността и почтеността като архаични отживелици. Простащината, наглостта, лъжата и измамата, пиянството и наркоманията, животинския страх сред хората, безсрамието, доносничеството и още много пороци заложени в човека трябва да се раздвижат. Така ще разклащаме поколение след поколение, ще предизвикваме ерозия и развращаване на младежта. Ще създадем човек с консумативна психика на елементарен потребител. Всичко това ще извършим под девиза: ЗАЩИТА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА И ГРАЖДАНСКИТЕ МУ СВОБОДИ".
През 1992 г. Държавният секретар на САЩ Джеймс Бейкър заяви пред техния конгрес: “Ние изразходвахме над 30 хиляди милиарда долара, за да победим в студената война срещу СССР и неговите сателити, за да предизвикаме материален и духовен срив”. http://www.bgsviat.narod.ru/ и в интервюто на проф.Ран с водещият на ''Панорама'' беше ..като палячо,смешник......,и повече подробности http://valentinfortunov.com/wordpress/?p=1615 ,и проф. д-р Илия Христов го обобщи прекрасно.Около 45-минута се обади икономист на някаква радикална партия и каза за конспирацията замислена от САЩ за заграбване на печаливши заводи на държавата и отваряне на нови пазари.
цитирай
8. анонимен - сериозно е и
20.04.2012 22:00
Mързи ме да сложа всичко което знам и ще ви кажа къде да ги намерите ако желаете разбира се - тук http://estirbg.blog.bg/novini/2012/04/01/sasht-obiaviavat-hristiianstvoto-izvyn-zakona.932022 в коментарите 75,76,77,81-2-3-4-5-6,88,89,93,95,96 това е просто информация и знание с години събирано и който иска да чете и гледа и има още дребни детайли.
цитирай
9. lostov - Благодаря много за подробната информация,
21.04.2012 10:49
анонимен написа:
Mързи ме да сложа всичко което знам и ще ви кажа къде да ги намерите ако желаете разбира се - тук http://estirbg.blog.bg/novini/2012/04/01/sasht-obiaviavat-hristiianstvoto-izvyn-zakona.932022 в коментарите 75,76,77,81-2-3-4-5-6,88,89,93,95,96 това е просто информация и знание с години събирано и който иска да чете и гледа и има още дребни детайли.


...ще я прегледам. Повече от безсрамни са множеството подмолни подходи за създаване било на реклама, било на пропаганда (Студената война) и т.н. А и всичко това е само една част от глобалните планове на т.нар. "управляващ елит".... НО ... със задоволство забелязвам как все повече хора започват да си отварят очите и да не примеат всички тези лайна като даденост. Благодаря още веднъж за линковете.
цитирай
10. toxic - Много обещаващ блог,
27.04.2012 09:51
желая ти успех! Рекламите са пълна боза и всички се придържат към добре заученото старо от 60-те години на миналия век. Всъщност основно правило е, че рекламата не трябва да предизвиква отвращение, защото то се пренася и върху продукта /пастата за зъби с кървищата и т.н./. Има и много креативни и интересни реклами, но те са рядкост. Дразнят наистина и един ден ме накараха да си поиграя с Фотошоп-а :)
http://toxic.blog.bg/zabavlenie/2011/11/17/vreme-za-antireklami.852373
цитирай
11. lostov - Благодаря toxic,
27.04.2012 11:44
toxic написа:
желая ти успех! Рекламите са пълна боза и всички се придържат към добре заученото старо от 60-те години на миналия век. Всъщност основно правило е, че рекламата не трябва да предизвиква отвращение, защото то се пренася и върху продукта /пастата за зъби с кървищата и т.н./. Има и много креативни и интересни реклами, но те са рядкост. Дразнят наистина и един ден ме накараха да си поиграя с Фотошоп-а :)
http://toxic.blog.bg/zabavlenie/2011/11/17/vreme-za-antireklami.852373


Искам да споделям тук неща, които наистина вълнуват хората (поне интелигентните), а не да се дърля с тоя и оня както масово се случва. ;) Но в крайна сметка понякога има нужда някои да бъдат поставени на място. ... Яко си ги направил тези реклами - така им се пада! :) ... Вчера четох постинг на Николай Колев - Босия (тук е bosia). Ta той обширно се занимава с политически и социални въпроси понеже е един вид навътре в нещата, а и е на години и има какво да каже. Та.. беше писал кой трябва да си получи заслуженото за всички дивотии, които се случват в България през последните години. Направи ми впечатление, че се бе изказал неласкаво за рекламните агенции, които от години бълват куп гняс под формата на малоумни "реклами", с които израстват и децата ни... Интерсна гледна точка беше представил.. Както и да е... Успех и на теб! ")
цитирай
12. miuenski - да добавя...
16.05.2012 10:20
1.няма лоша реклама - важното е в мозъка на КОН-суматора да щракне нещо
2.лошите реклами се помнят (поне) колкото добрите

разбира се, 1. и 2. си противоречат, но под "лоши" в 2. имам предвид описаните от теб

самият факт, че си им отделил време и старание говори достатъчно... подобни статии/коментари/мнения са в пъти повече от тези посветени на наистина хубавите/качествените реклами

има едно маркетингово списание, в което са публикувани социологически проучвания относно рекламите... там категорите най-общо са три - най-хубава, най-лоша и най-запомнена, като най-лоша и най-запомнена се припокриват на 70%... факт

препоръчвам ти Generation P на В. Пелевин, ако не си я чел, разбира се...

Поздрави за изчерпателността, хумора и постинга като цяло... успех!

пс - напоследък моят фаворит е "сладолед без топки" : ) ... WTF!!!

цитирай
13. lostov - Мерси Миуенски ;)
16.05.2012 16:25
Това за сладоледа без топки е новият ХИТ..
Добре обръщаш внимание на фактът, че запомняме предимно тъпите реклами.. да, така е. Но просто не се сдържам да кажа какво мисля за тях. Не искам да се примирявам защото нашите деца ги гледат и приемат като даденост. И ако не сме ние да направим нещо по въпроса, те просто ще бъдат поредните облъчени "sheeple" (people+sheep=sheeple)...

Жив и здрав! :)
цитирай
14. анонимен - payday loans online 786 11117
18.10.2012 06:46
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#15984>payday loans online</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#3334>payday loans online</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#13924 payday loans online
цитирай
15. анонимен - buy viagra 639 11472
18.10.2012 08:04
<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#14769>viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#14076>generic viagra</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#6138 viagra online
цитирай
16. анонимен - order levitra 21282
20.10.2012 03:25
<a href=http://orderlevitrahere.com/#knuru>levitra 40 mg</a> - <a href=http://orderlevitrahere.com/#bntjz >buy generic levitra</a> , http://orderlevitrahere.com/#ennjx levitra 10 mg
цитирай
17. анонимен - cheap kamagra 14487
20.10.2012 10:19
<a href=http://orderkamagranow.com/#xhdom>100mg kamagra</a> - <a href=http://orderkamagranow.com/#lxytu >purchase kamagra</a> , http://orderkamagranow.com/#odlbr buy kamagra soft
цитирай
18. анонимен - viagra 120 mg 14173
20.10.2012 15:01
<a href=http://ordercheapviagrahere.com/#rnawm>buy viagra online</a> - <a href=http://ordercheapviagrahere.com/#oemeb >viagra 120 mg</a> , http://ordercheapviagrahere.com/#dishc buy cheap viagra
цитирай
19. анонимен - generic cialis 11395
22.10.2012 02:41
<a href=http://ordercheapcialishere.com/#hgukv>cialis without prescription</a> - <a href=http://ordercheapcialishere.com/#akuef >buy cheap cialis</a> , http://ordercheapcialishere.com/#ilslg cheap generic cialis
цитирай
20. анонимен - buy cialis 366 2004
23.10.2012 21:08
<a href=http://buycialisonlinesafe.com/#12861>buy cialis</a> - <a href=http://buycialisonlinesafe.com/#6391>buy cialis online</a> , http://buycialisonlinesafe.com/#18765 generic cialis
цитирай
21. анонимен - payday loans 508 12953
23.10.2012 22:28
<a href=http://paydayloansveryquickly.com/#18730>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansveryquickly.com/#3647>payday loans</a> , http://paydayloansveryquickly.com/#5379 payday loans
цитирай
22. анонимен - buy viagra online 14219
24.10.2012 03:19
<a href=http://viagrastorehere.com/#gujkh>buy viagra</a> - <a href=http://viagrastorehere.com/#topqh >cheap viagra</a> , http://viagrastorehere.com/#ngsgo buy viagra
цитирай
23. анонимен - levitra online 11455
24.10.2012 14:33
<a href=http://levitrastorehere.com/#xdzti>cheap levitra</a> - <a href=http://levitrastorehere.com/#ckzxn >buy levitra</a> , http://levitrastorehere.com/#nganb buy levitra online
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lostov
Категория: Други
Прочетен: 534952
Постинги: 68
Коментари: 490
Гласове: 499
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930